דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה אתם יודעים על אבחון דידקטי? 

מאת    [ 07/06/2012 ]

מילים במאמר: 447   [ נצפה 2512 פעמים ]

על אבחון דידקטי

הקדמה-

עולמם של הילדים מורכב מנושאים שונים שמעסיקים אותם ומעצבים את האישיות ההולכת ונבנית שלהם. הגורמים שתופסים את מלוא תשומת הלב של ילדים בימים אלה משויכים לתחומים מגוונים ושונים. ישנם נושאים שמאז ומתמיד עמדו במרכז העולם של ילדים והם כמובן נושאים שקשורים במשפחה. גם קבוצת השווים הייתה ונשארה דומיננטית מאד בחוויית הילדות שלנו ובהשפעה על בנייתה של האישיות שלנו. עם זאת, ישנו נושא דומיננטי נוסף שמעסיק ילדים בתרבויות רבות והוא נושא הלימודים. בית הספר מהווה קרקע פורייה לפיתוח חברתי ואינטלקטואלי. עם זאת, התחרות והנחלת הצורך הגדול להצליח יכולות להשפיע על תפיסתו של התלמיד את עצמו דרך הצלחתו בלימודים. לעיתים, הגדרת עצמי על פי הלימודים אינה כה בעייתית (כך למשל כאשר אני טוב בלימודים זה פחות משמעותי) עם זאת, ילדים רבים אינם מצליחים בלימודים וכך מוצאים את עצמם עומדים בפני תסכול עמוק. כמובן שחוסר הצלחה בלימודים עשוי להיות מיוחס לגורמים רבים אך גורם בולט שכדאי מאד לבחון הוא קיומה של לקות למידה.

מה זה אבחון דידקטי?-

אבחון דידקטי הוא כלי המשמש אנשי מקצוע בתחום לצורך בדיקה מקיפה מאד המתבצעת על מנת לאתר קשיים שונים המתעוררים אצל ילדים בזמן הלמידה ובזמן המבחנים. איתור הקשיים עשוי להיות משמעותי מאד מפני שהוא מאפשר להבין היכן מתקשה הילד ועד כמה הוא זקוק לסיוע וכמובן- לאיזה סיוע הוא בעצם זקוק. אחד הקשיים השכיחים המתגלים כחלק מגילוי של לקות למידה במהלך אבחון דידקטי נוגע להבנת הנקרא וכתיבה. אלה נושאים משמעותיים מאד על מנת לאפשר למידה ולכן חשוב לבחון האם הילד מתקשה בהם. מלבד איתור הבעיה, האבחון הדידקטי מאפשר לשער מה הוביל ליצירת הקושי אצל הילד וכן מה הן הדרכים המתאימות לצורך התגברות על הקושי שעולה מתוך האבחון.

מי רשאי לבצע אבחון דידקטי?-

פסיכולוג אינו איש המקצוע היחיד שרשאי לבצע אבחון דידקטי. עם זאת, מכיוון שמדובר בכלי אבחוני משמעותי ביותר, פסיכולוג עשוי להיות דמות מתאימה ביותר לצורך ניתוח תוצאות האבחון והשלכותיו. את האבחון בפועל יכול להעביר כל איש מקצוע שמוגדר כ- מאבחן מוסמך. מאבחנים מוסמכים נוטים לרוב להיות בעלי ידע מקיף בנושא וכמובן בעלי ניסיון. כך, המבחן מועבר בצורה מקצועית ביותר.

למה עשוי לסייע אבחון דידקטי?-

אבחון דידקטי יכול לאפשר לתלמידים המאובחנים כבעלי לקויות למידה כלשהן לקבל הקלות מסוימות במהלך הלימודים וכן במהלך הבחינות. כך למעשה, תלמידים אלה יכולים ליהנות גם הם מההזדמנות להצליח. כמובן שההקלות ניתנות בהתאם לחומרת הלקות ועל אף ההקלות תלמידים בעלי קשיי למידה מתקשים בלימודים, בכל זאת הם לפחות בעלי סיכוי להצליח.

סיכום-

לעיתים הורים רבים חוששים לא רק למצבם הלימודי של ילדיהם אלא גם למצבם הנפשי. פסיכולוג יכול לייעץ להורים לבחון גם את תפקודו של הילד בלימודים אך גם את התנהלותו הרגשית. כאן ניתן לבצע אבחון פסיכו דידקטי שכולל את האבחון הדידקטי בצירוף של כלים לאיתור קשיים הנובעים מגורמים נפשיים.

חברת GoText הינה חברה מובילה בתחום כתיבת תוכן וכן כתיבת מאמרים, המספקת מעל ל350 מאמרים מידיי חודש לעסקים רבים בארץ ממגוון קשת העיסוק.חברתנו מספקת שירותי תוכן מתקדמים המאפשרים ללקוחותינו להפוך את האתר שלהם לאופטימלי למנועי חיפוש.נשמח לספק שירותי כתיבת תוכן ללקוחות חדשים נוספים ולהמשיך ולספק תוכן מקורי, שיווקי ואיכותי ללקוחות קיימים. GoText - תוכן שמוביל אותך לפיסגה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב